Kanaaldijk-Noord 1, 5613 DH, Eindhoven
+31 (0) 40-2452555

Nationale ombudsman bij klachten over overheid

Sinds 1982 heeft Nederland een Nationale ombudsman. De Nationale ombudsman is onafhankelijk en onpartijdig. Hij is er als het misgaat tussen u en de overheid. Op dit moment is Reinier van Zutphen de Nationale ombudsman. Maar hij doet zijn werk niet alleen. Hij heeft een team van 170 specialisten die voor u klaar staan.

Wat doet de Nationale ombudsman? Gaat het mis tussen u en de overheid? Heeft u een probleem en wordt u niet gehoord? Of heeft u geklaagd bij een overheidsinstantie en vindt u dat u niet serieus genomen wordt? Dan kunt u bij de Nationale ombudsman terecht.

Heeft u een klacht over een overheidsinstantie? Dan moet u deze eerst zelf melden bij de overheidsinstantie waar de klacht over gaat. Pas daarna kunnen de Nationale ombudsman en zijn team voor u aan de slag. Soms is een probleem makkelijk op te lossen. Dan kan de Nationale ombudsman u direct helpen of doorverwijzen naar het juiste adres voor uw probleem. Is uw relatie met de overheidsinstantie erg verslechterd? Dan stelt hij een bemiddelend gesprek voor. Is uw klacht ingewikkelder? Dan gaat hij deze uitgebreid onderzoeken. Zo’n onderzoek kan worden afsluiten met een rapport. Dit rapport kan de overheid weer gebruiken om haar dienstverlening naar andere burgers toe te verbeteren. Wacht niet te lang met het indienen van een klacht. Hoe langer u wacht, hoe moeilijker het wordt om onderzoek te doen naar uw klacht.

Het is belangrijk dat u uw probleem met de overheid kort en bondig omschrijft. Vermeld wat de overheid volgens u niet goed doet, wat u zelf al ondernomen heeft en verwacht te bereiken. Wilt u daarbij ondersteuning van een van onze advocaten? Neem dan contact op via het secretariaat.

Voor meer informatie over de Nationale ombudsman klik hier.

 

Related Posts